responsive webdesign

A Responsive Web Design

Két legyet egy csapásra, avagy felhasználói élmény fokozás és keresőoptimalizálás egy lépésben!

Mi is az a responsive web design (későbbiekben RWD)? Nevezhetnénk rugalmas felépítésű weboldalnak is, ami reagál a képernyő szélességének (width) változására. Persze ezt ne úgy képzeljük el, hogy ha nagyítjuk a böngésző ablakát, megnő a tartalom mérete, ha pedig kicsinyítjük az ablakot összemennek az elemek (ez egy sima fluid kódolású oldalra jellemző). Az RWD-vel létrehozott weboldalak sokkal komplexebb átalakulásokon mennek keresztül a képernyőfelbontás változása közben. Eltűnhetnek, megjelenhetnek plusz tartalmak, elrendezésben és megjelenésben is teljesen más öszképet kaphatunk.

Azt, hogy az eszköz (platform), amin megnyitották az oldat milyen típusú és az aktuális képernyő mérete mekkora, CSS médialekérdezéssel (css media queries) tudja meg a weboldalunk.
A responsive kialakítás részleteire majd egy későbbi cikkben kitérek.

Mikor ezek az adatok megvannak, a hozzájuk definiált stílusokat olvassa be az oldal. Ez a megoldás nagyon praktikus a külön mobilnézetes (m.domain) megoldással szemben, mert a későbbi változtatások, frissítések sokkal kevesebb időt és pénzt igényelnek. Most pedig rátérnék arra a bizonyos „két légyre” és egy csapásra. Az a weboldal, amely RWD kialakítású, máris két komoly mérföldkövet tett meg a tökéletesség és beteljesedés felé, mivel egyrészről megadja ugyan azt a felhasználói élményt ( UX ) minden eszközre (mobil, tablet, laptop, pc), másrészről pedig a keresőoptimalizálás ( SEO )terén is lépett egy nagyot előre, hiszen a mai keresőmotorok ( google , bing ) előnyben részesítik a reszponzív weboldalakat mivel számukra fontos a közös URL használata és a multi platform kialakítás , ez annyit tesz, hogy minden nézet ugyan azzal a webcímmel érhető el és nem kellenek a „.m” és társai előtagok.

Akkor most jöjjön pár adat azok számára, akiket még nem győzött meg a multi platform szemlélet:

A GFK adatai szerint (15-49 évesek között) 2013-ban a mobil internetezők aránya 39% volt, 2014-ben ez a szám már 51%-ra nőtt. A táblagépről böngészők aránya pedig 11-ről 19%-ra ugrott. Ennek a hagyományos PC-k és laptopok itták meg a levét, mivel a felmérés szerint a háztartásokban 78-ról 74%-ra, illetve 58-ról 57%-ra csökkent az arányuk. /Az idei év várhatóan újabb százalékokat hoz majd a mobil eszközöknek, mivel a világ egyre inkább hajlik ebbe az irányába/

Másik fontos tényező, miszerint a Google februárban bejelentette, hogy változtatott a rangsorolási algoritmusában, amik a mobilos böngészésre lesznek hatással. E szerint a mobil kereséseknél előnyt élveznek majd a mobilbarát weboldalak és büntetésben részesülnek azok az oldalak, amik nem megfelelően jelennek meg a mobil platformokon.

Összességében a lényeg az, hogy ha valaki a reszponzív webdesign kialakítást választja, pénzt, időt spórolhat meg, és mindenki számára élvezhető oldal tulajdonosa lesz, amely képes arra, hogy a keresési listákon jól szerepeljen.

Weboldal készítés előtt érdemes egy előzetes webdesign tervet készíttetni, amely vizális előképet ad leendő honlapjáról

További szép napot!

Tetszett a cikk? Ossza meg másokkal is!

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.