Ravamont logó

Logótervezés folyamata

Számos alkalommal fordultak már hozzám különleges kéréssel arculattervezés, logótervezés során. Nálunk minden projekt új alapokon indul. A megrendelővel való egyeztetés alatt összehangoljuk az elképzeléseket, és a javaslatokat a logót illetően. Az ilyesfajta brainstrormingok nagy jelentőséggel bírnak, ugyanis a megrendelő elképzelései sokszor túl nyersek, vagy éppen a szolgáltatásával nem éppen összeillőek, esetleg a mai trendeknek nem megfelelő, kivitelezhetetlen végterméket eredményeznének. Végül is pont ezért keresnek fel minket, hogy napra kész, modern logó fémjelezze vállalkozásukat.

A logótervezés fázisai

Az egyeztetés után, nincs más hátra, mint a logótervezés. Ez egy többlépcsős feladat, amely a tervezési fázisokon túl az ügyféllel való egyeztetést is magába foglalja.

Előzetes elemzés

Minden tervezést előzetes elemzéssel indítunk. Ilyenkor megnézzük a cég irányelveit, szolgáltatásait, valamint annak minőségét. Amennyiben volt már meglévő arculat, megnézzük, hogy egyes motívumok, mennyire illeszthetők át (redesign), vagy mindent elvetve, új alapokra fektessük a logót.

Stílus kiválasztása

Ahány projekt, annyi fajta kivitelezés. Napjainkban egyre több olyan kiforrott stílus van jelen, amelyek egytől egyig megállják helyüket a céges arculat világában. Azonban minden vállalkozás, szolgáltatás számára meg kell találni a hozzá illő stílust.

Vegyünk példának egy ügyvédi irodát. A szolgáltatás komolyságot sugall, az ügyfelekkel kapcsolatot tartó ügyvédek mind öltönyt viselnek. Ezek a fontos motívumok már meghatározói lesznek a logótervezés alatt választott stílusnak. Személy szerint egyértelműnek tartom, hogy egy ilyen iroda számára megtervezett logó minimalista jegyeket és elegáns (lehetőleg talpas) betűkészletből szerkesztett szöveget tartalmazzon.

Gondoljunk csak bele, hogy az ügyfelek milyen hozzáállást tanúsítanának, egy csicsás logó és szöveg láttán. Pedig más szolgáltatási körnél és profilnál éppen a csicsa számítana (pl.: parfüm márka)

Logó felépítése

tmr-logoA stílus kiválasztását követően, el kell dönteni, hogy a logó milyen formán jelenjen meg. Szimplán szöveges legyen, vagy csak grafikai elemet tartalmazzon. Esetleg mindkettő megjelenjen egyszerre (ez utóbbi az elterjedtebb).

Szimplán szöveges logónál a cég esetleg szolgáltatás nevét szokás megjeleníteni, és ebben a helyzetben előtérbe kerül a typográfia és a fontokkal való játék.

Grafikus logónál, egyértelmű motívumot kell találni, melyről már az első pillanatnál beazonosítható majd a vállalkozás, cég. Itt a grafikának kell beszélnie a szövegek helyett.

A kombinált logó akkor éri el a maximális hatást, ha az előző kettő típusból a legjobbakat tudjuk ötvözni. Kiváló, lényegre törő, egyedi grafika, és typografikus szöveg.

A tényleges logótervezés

mme-logoA logó tervezés alatt fontos szempont, hogy a multiplatform felhasználhatóság miatt, vektoros grafika formájában tervezzünk. Az így elkészített logó a legnagyobb plakátokon is tűélesen megjeleníthető. A tervezést sokszor geometriai formákból kiindulva, geometriai szabályok alapján végezzük (pl. aranymetszés). Ezekre azért van szükség, mert a végeredmény esztétikus, és könnyen felismerhető lesz.

A tervezési folyamat alatt ügyelünk a brand színek használatára, az elemek egymáshoz való távolságára és méretére, a szöveg és a grafika elhelyezkedésére. Nagyon fontos momentum, hogy a logó használható legyen egy színű megjelenésben (monochrome).

Mindezt szem előtt tartva, a logótervezés eredménye egy modern, egyedi logó lesz, melyet büszkén alkalmazhat cége, vállalkozása emblémájaként.

 

Egyeztetés az ügyféllel

Az elkészült logótervet bemutatjuk, az ügyfélnek, majd az egyeztetést követően, újra tervezzük, javítjuk azt. Egészen addig, míg az ügyfél és a tervezők elképzelésihez illő logó el nem készül.

Számunkra a legfontosabb az ügyfeleink elégedettsége, azonban mindig arra törekszünk, hogy ügyfeleink megértsék, a logót nem nekik, hanem a célközönségnek készítjük. Ezért fontos, hogy a megbeszélések alatt megtaláljuk a közös nevezőt, mellyel olyan logót készíthetünk, ami a célközönségnek szól, és az ügyfél is büszkén használja cége emblémájaként.

Modern, egyedi arculatra van szüksége?
forduljon hozzánk bizalommal!

Arculattervezés – logótervezés