keresőoptimalizálás illusztráció

Keresőoptimalizálás I. -SEO Ready weboldal

Sokan hallottunk már a keresőoptimalizálásról, valamint annak fontosságáról, és előnyeiről a keresőmarketing ( SEM ) terén. A keresőoptimalizálás, rövidebb nevén SEO ( Search Engine Optimization ), hosszas folyamat. Aki belevág, annak tisztában kell lennie azzal, hogy időt, pénzt és energiát kell bele fektetnie. Sokszor nem is keveset, viszont ha jól csináljuk, többszörösen vissza hozza az árát.

Az én meglátásom az, hogy erős várat, csak erős alapokra lehet építeni. A keresőoptimalizálásnak sem szabad rögtön a közepébe vágni, aztán várni, hogy majd csak kisül belőle valami jó. Ahoz, hogy a végeredmény sikeres legyen, és oldalunk a keresési listák élén díszelegjen, már az alapok lefektetésénél tudatosan kell eljárnunk. Az alap pedig nem más, mint egy SEO-Ready weboldal.

Mitől SEO-Ready egy weboldal?

A keresőoptimalizálásra kész oldalak úgy vannak kialakítva, hogy a keresőmotorok könnyen betudják járni őket, és pontosabban tudják értelmezni a weboldalon található tartalmakat, valamint bármikor szerkeszthető legyen a tartalmuk ( Content Management ). Erre az egyik legjobb megoldás a CMS rendszerek használata.

Hogyan érhetjük el, hogy weboldalunk SEO-Ready legyen?

Minden nyilvános oldalunknak elérthetőnek kell lennie valamilyen belső linken keresztül. Ezek a linkek jellemzően struktúrális (tervezéskor létrehozott), illetve kontextuális (szövegben elhelyezett) hivatkozások. Amennyiben egy oldalunkra nem mutat link, a keresőrobotok nem tudnak eljutni rá, így nem fogják azt indexelni. Márpedig, ha nincs indexelve az oldal, akkor a keresőben sem fog megjelenni.

Másik fontos dolog, hogy megfelelő HTML struktúrával és <tag>-ek használatával minél pontosabban leírjuk weboldalunk tartalmát és mondanivalóját, amit a keresőrobotok feltudnak dolgozni és értelmezni.

Egy nagyon jó példa erre a képek “alt” tag-je, amit sajnos sokan elhanyagolnak, pedig jelentős szerepe van az oldalon belüli optimalizálásban (On-Page Optimization). Miért ennyire fontos az “alt” tag? Az “alt” tag-ben adjuk meg az oldalunkra beillesztett kép leírását, ami akkor jelenik meg, ha az egeret a kép fölé visszük, vagy ha a böngésző nem tudja megjeleníteni valamilyen okból kifolyólag, így nem láthatjuk, hogy mit ábrázol. Namár most, a keresőrobotok abban a sajnálatos helyzetben vannak, hogy nincs szemük, így nem is láthatják azt, hogy a feltöltöltött képünk mit tartalmaz. Így aztán megnézik az “alt” tag-et, hogy értelmezni tudják a mondani valóját. Ha nincs “alt”-tag, akkor az olyan mintha kép se lenne.

Remélem tudtam szemléltetni, hogy mennyire fontos az, hogy tudatosan építsük fel a honlapunkat, amit a későbbiekben szeretnénk majd keresőoptimalizálni.

Végezetül néhány dolog, amit mindenképpen tartalmaznia kell egy SEO-Ready Weboldalnak?

  • Oldalcímek ( Page Titles )

  • Meta Leírások ( Meta Descriptions )

  • Meta Kulcsszavak ( Meta Keywords )

  • W3C Által Elfogadott Kódolás

  • Képek Rendelkezzenek “alt” Tag-gel

  • A Címszavak Helyes Alkalmazása ( h1.. )

  • XML Oldaltérkép Megléte ( Sitemap )

  • Helyes Linkelési Teknikák

  • és még sok más ….

Amennyiben Ön is szeretné megalapozni Online marketingjét, egy responsive, SEO-Ready weboldallal, nézze meg ajánlatunkat!

További szép napot!

Tetszett a cikk? Ossza meg másokkal is!

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.