Keresőoptimalizálás I. -SEO Ready weboldal

március 27, 2015

Sokan hallottunk már a keresőoptimalizálásról, valamint annak fontosságáról, és előnyeiről a keresőmarketing ( SEM ) terén. A keresőoptimalizálás, rövidebb nevén SEO ( Search Engine Optimization ), hosszas folyamat. Aki belevág, annak tisztában kell lennie azzal, hogy időt, pénzt és energiát kell bele fektetnie. Sokszor nem is keveset, viszont ha jól csináljuk, többszörösen vissza hozza az árát.

A Keresőoptimalizálás alappillére

A mi meglátásunk az, hogy erős várat, csak erős alapokra lehet építeni. A keresőoptimalizálásnak sem szabad rögtön a közepébe vágni, aztán várni, hogy majd csak kisül belőle valami jó. Ahhoz, hogy a végeredmény sikeres legyen, és oldalunk a keresési listák élén díszelegjen, már az alapok lefektetésénél tudatosan kell eljárnunk. Az alap pedig nem más, mint egy SEO-Ready weboldal.

Mitől SEO-Ready egy weboldal?

A keresőoptimalizálásra kész oldalak úgy vannak kialakítva, hogy a keresőmotorok könnyen betudják járni őket, és pontosabban tudják értelmezni a weboldalon található tartalmakat, valamint bármikor szerkeszthető legyen a tartalmuk ( Content Management ). Erre az egyik legjobb megoldás a CMS rendszerek használata.

Hogyan érhetjük el, hogy weboldalunk SEO-Ready legyen?

Minden nyilvános oldalunknak elérthetőnek kell lennie valamilyen belső linken keresztül. Ezek a linkek jellemzően strukturális (tervezéskor létrehozott), illetve kontextuális (szövegben elhelyezett) hivatkozások. Amennyiben egy oldalunkra nem mutat link, a keresőrobotok nem tudnak eljutni rá, így nem fogják azt indexelni. Márpedig, ha nincs indexelve az oldal, akkor a keresőkben (Google, Bing, stb…) sem fog megjelenni.

Másik fontos dolog, hogy megfelelő HTML struktúrával és „tag”-ek használatával minél pontosabban leírjuk weboldalunk tartalmát és mondanivalóját, amit a keresőrobotok feltudnak dolgozni és értelmezni.

Egy nagyon jó példa erre a képek “alt” és „title” tag-je, amit sajnos sokan elhanyagolnak, pedig jelentős szerepe van az oldalon belüli optimalizálásban (On-Page Optimization).

SEO - keresőoptimalizálás technikák

Miért ennyire fontos például az “alt” tag?

Az “alt” tag-ben adjuk meg az oldalunkra beillesztett kép leírását, amit a keresőmotorok értelmezni tudnak. Mivel a keresőrobotok abban a sajnálatos helyzetben vannak, hogy nincs szemük, nem is láthatják azt, hogy a feltöltött képünk mit tartalmaz. Így aztán megnézik az “alt” tag-et, amiből kiolvassák a kép mondani valóját. Ha nincs “alt”-tag, akkor az számukra olyan, mintha kép se lenne.

Remélem tudtam szemléltetni, hogy mennyire fontos az, hogy tudatosan építsük fel a honlapunkat, amit a későbbiekben szeretnénk majd keresőoptimalizálni.

Végezetül néhány dolog, amit mindenképpen tartalmaznia kell egy SEO-Ready Weboldalnak?

  • Oldalcímek ( Page Titles ) 
  • Meta leírások ( Meta Descriptions )
  • Meta kulcsszavak ( Meta Keywords )
  • W3C Által Elfogadott Kódolás
  • Képek rendelkezzenek “alt” tag-gel
  • A címszavak helyes alkalmazása ( h1, h2, h3, stb.. )
  • XML oldaltérkép megléte ( Sitemap )
  • Helyes linkelési technikák
  • és még sok más ….

Amennyiben Ön is szeretné megalapozni Online marketingjét, egy responsive, SEO-Ready weboldallal, nézze meg ajánlatunkat!

kapcsolódó szolgáltatásaink:

Szeretné hogy tapasztalt szakember dolgozzon projektjén?
Válasszon szolgáltatásaink közül és kérje ajánlatunkat!

BFDesign Kreatív Stúdió logó

Dizájn stúdiónk célja, hogy ügyfeleink színvonalas, egyedi megjelenéssel érvényesülni tudjanak az internet és nyomtatott média világában.

Elérhetőségünk

Telefonszám:

+36(30) 489 8519

E-mail:

info@bfdesign.hu