weboldal design trendek

2016 webdesign trendek a UX érdekében

Most, hogy már igencsak benne vagyunk a 2016-os évben. Illő lenne pár szót ejteni az idei trendekről. Kezdésnek szóljunk pár szót a webdesign trendekről. Mi is várható idén, mitől lesz igazán “cool” egy weboldal. Jöjjön néhány mit-miért példa azon motívumokról, melyekkel valóbon növelhetjük majd weboldalunk látogatottságát és konverziós arányát.

Teljes képernyős képek

Ennél a webdesign kialakításnál érvényesül a jól ismert mondás… amikor egy kép többet mond minden szónál. Ezzel a technikával könnyen megragadhatjuk látogatóink figyelmét, megtartva őket az oldalunkon. Persze ha ezzel a technikával szeretnénk javítani weboldalunk megjelenésén, szükségünk lesz egy jól megkomponált, minőségi, nagy felbontású képre. Ennek hiányában nem érdemes belevágni a “full-width image” design-ba.

Osztott képernyő alkalmazása

Osztott képernyős webdesign kialakításánál, egyszerre több termékünket tudjuk reklámozni a látogatók felé. Ezáltal megadjuk a választás lehetőségét. Mivel nincs két egyforma igénnyel rendelkező látogató, ezért annyi szorosára nő a konverzió esélye, ahány részre osztjuk a képernyőt. Természetesen a képernyő felosztásánál figyelembe kell venni az esztétikát, átláthatóságot, és a szellős megjelenést is. Ne zsúfoljunk bele mindent, egy képernyőbe.

Monokróm színek használata

A monokróm színvilág adottságai közé tartozik, hogy könnyedén hozhatunk létre benne jól látható, és észrevehető kontrasztokat. Ezt a tulajdonságot kihasználva, impozáns és jól látható CTA gombokat hozhatunk létre, melyek növelhetik a konverzió esélyét.

Priorizált menüpontok előtérbe helyezése

Weboldalunk látogatóinak navigálását könnyedén irányíthatjuk. Az általunk preferált oldalak linkjeit helyezzük előtérbe, és a másodlagos menüpontokat rejtsük el egy lenyíló menüpont alá.

Egyszerű látogatói instrukciók

Ne bonyolítsuk túl landoló oldalunkat. Legyünk lényegre törőek. Minél egyszerűbb és kevesebb elemből áll az oldalunk, annál könnyebben igazodik el és halad végig a konverziós vonalon.

Beágyazott videók alkalmazása

Használjunk weboldalunkon videókat. Legyen az üdvözlő videó, termék- vagy cégbemutató videó, esetleg vásárlói visszajelzés. A videókkal sokkal személyesebb, meggyőzőbb üzenetet közvetíthetünk a látogatók felé. Ezzel növelhető a bizalom és vele együtt a konverzió is.

Ragadós CTA gombok

Használhatunk ragadós cselekvésre ösztönző gombokat, melyek folyamatosan látszódnak oldalunk böngészése alatt, így bármikor kattinthatóak. Ezeket webdesign szempontjából rendszerint asztali nézetben a fejlécnél, mobil nézetben pedig a láblécnél érdemes elhelyezni.

Jelenítsük meg termékeinket kártyaként

Mióta a Pinterest berobbant a köztudatba, a felhasználók egyre nyitottabbak a kártyás, csempés kialakítások iránt. Amellett, hogy praktikus így elrendezni termékeinket, még modern és designos megjelenést is adnak weboldalunknak.

Egy oszlopos, teljes szélességű CTA gombok

Cselekvésre ösztönző gombjainkat ne az oldalsó sávban “rejtsük” el. Legyen figyelem felkeltő, és a látogató útjába essen! Éppen ezért érdemesebb a tartalmat néhol félbeszakítani, és megjeleníteni egy teljes oszlop szélességű CTA gombot.

Személyre szabott felhasználói élmény

Minél több információt gyűjtünk a látogatóinkról (életkor, lakhely, nem, stb..), annál inkább tudjuk szolgáltatásainkat, weboldalunkat az ő igényeikre szabni. Használjuk fel ezeket az adatokat weboldalunk design fejlesztésénél.

Összességében elmondható, hogy rengeteg olyan eszköz áll rendelkezésünkre, melyekkel fellendíthetjük weboldalunk látogatottságát, konverzió képességét.

Modern webdesignra van szüksége?
forduljon hozzánk bizalommal!

webdesign tervezés

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.